Tuesday, November 29, 2011

sape yang nak rugi?

kaedahnya karim sedang bersusah hati menganggur menunggu mane-mane majikan yang sanggup meng'hire'nye kerja. tiba-tiba datang seorang sahabat yang musibat menegur beliau.

"karim, relek nampak. kau watpe je nih?", soal Mahat.

"relek hape? aku tengah tension ni. aku dok pikir bila ntah aku dipostingkan? kat mane pon aku xtau." jawab Karim.

"wah, untung la dapat kerja ngan kerajaan.", balas Mahat menyindir.

Karim cuma diam.

"eh, aku dengar kau dah ada awek sekarang. budak mane?", tanya si musibat ni lagi.

"em.. ade.. budak kampung sebelah.", jawab Karim malas.

"UNTUNG LA dah ade awek...!", balas Mahat. disambung dengan gelak2 yang cam celaka kedengarannya pada Karim.

........

.....

..

semua orang nak untung, sape yang nak rugi sial?

p.s: aku jaki gila kat budak2, remaja mahupun orang tua yang suke-suke guna perkataan UNTUNG (rujuk cerita di atas) tak tentu pasal.

9 comments:

  1. perghhh... gua fikir mahat tu sengaja nak beramah mesra minta tips 'untung' tu....

    ps: amin.....

    ReplyDelete
  2. hmmm. susah pulak kalo disalah tafsir untung ni

    ReplyDelete
  3. sape la start musim cakap2 ade 'untung' ni? nk je lempang

    ReplyDelete
  4. yang ptg bagi gua, amalan sindir-sindiri ni walaupun ada kebaikan ke arah kepositifan seseorang, tapi ia tetap babi...

    ReplyDelete

tulis elok elok. elok dari gua tak lempang terus gua lempang. kang naya.