Saturday, December 10, 2011

Poser

Ada satu mat motor datang makan duduk sebelah meja gua. Itu jam gua sorang.

Gua makan.

Mat motor makan.

Sambil makan gua nampak mat motor asik jeling ke gua.

Gua biarkan. Dah biasa.

Gua nyala rokok.

Gua tengok mat motor gelisah kemain.

Gua biar.

Tak lama.

"Bro", mat motor pergi dekat gua tegur. Gua agak dia nak pinjam lighter. tak pun nak pow rokok. gua dah redi kepal penumbuk kalau apa-apa jadi.

"Ha..", gua nyahut. Gua punya kepal lagi ketat.

"Bro, lu ni punk ke?", mat motor tanya gua.

"Tak, gua poser.", gua jawab.

"Eh, mana boleh macam tu bro", mat motor nak teging.

BOKKKK!!!

Mat motor terduduk sambil memegang ari-ari.

"Pergi mampus la gua nak poser ke hapa. Bukan gua tak boleh pukul lu kalau gua poser..", gua ketis abu rokok dekat anak mata mat motor tu.

CINGGGGG!!!

Tak semena-mena keluar satu macam pedang dari celah-celah jari gua. Ada tiga kesemuanya.

"Bangang", gua mengomel.


p/s: bende tah

3 comments:

tulis elok elok. elok dari gua tak lempang terus gua lempang. kang naya.