Saturday, July 23, 2011

TAK PUAS HATI #0: The Basic

Kalau cerita tak puas hati ni. pusing-pusing kita tuding orang lain. Ye dok?

Sebab nak memuaskan hati kita. Ye dok?

Penjual bunga tu salah. Ye dok?
Pengisi minyak di stesen minyak tu salah. Ye dok?
Pomen tu salah. Ye dok?

Paling bangang sekali, batu tu salah. Ye dok?

*      *      *

Aku nak makan roti sardin.


Pergi kedai.

Order roti sardin.

"Wokeh", kata aney tu sambil menggelek-gelek kepalanya. Kau mesti tahu punya kalau aney ni amik order memang selalu dia buat begitu.

Roti sardin sampai.

Aku jamah.

Roti sardin tak sedap.

"Wuuut!!", bunyi 'suwit' yang selalu kita buat kalau nak panggil aney tu. Yang kalau buat tu mulut jadi muncung dan nampak gengster. Aku tak tahu ejaan dia.

"Sini kau", aku panggil aney.

"Roti sardin ke tapak kasut ni?!!", aku terus terajang telur aney. Aney jatuh terduduk. Aku puas hati.


p/s: Memang aku nak makan roti sardin ni. Bukan hal main-main.

3 comments:

tulis elok elok. elok dari gua tak lempang terus gua lempang. kang naya.