Tuesday, July 26, 2011

tonggeng?

tong-geng..itu tajuk, headline, atau entah apa lu panggil bagi situs ni..
tonggeng= satu perbuatan yang menurut gua subjek utama ialah bontot ke atas sedikit dan kepala ada sedikit mendongak...

gua tak nak cakap banyak pasal maksud menonggeng, sebab lu boleh guna kamus dewan cari definisi sama macam gua dengar pemidato2 sekolah gua bagi pidato masa mula2 bagi pidato...Satu lagi pasal Sukarno...heh, tu modal paling gempak kot...keh keh keh...

tong-geng, kalau gua sebut sekali tanpa penerangan orang ramai menganggap ia satu "perbuatan" tonggeng, dan apabila ia sedang dilakukan ia akan jadi menonggeng (sedang berlaku), tetapi kalau ditulis dalam karangan ia tidak akan membawa makna apa-apa kerna ditambah "-" di tengah-tengahnya, dan lecturer bm lu-lu semua tak boleh nak bising jika ia berlaku atas sebab menulis sesuatu yang tidak "bermoral" atas sebab perkataan "tong-geng" setahu gua tidak mempunyai makna hatta kamus apa sekalipun melainkan gua tak tau bahasa-bahasa yunani atau sanskrit yang mungkin mempunyai perkataan ini...

Dah.

p/s : anda semua sihat? terima kasih kepada kepala manchiss, gw, dan seangkatan.. :)

4 comments:

tulis elok elok. elok dari gua tak lempang terus gua lempang. kang naya.