Monday, September 19, 2011

apahals?

Assalamualaikum tuan dan puan....selamat datang ke majlis konvokesen yang ke ompek puloh ompek...gua selaku juruacara, ala-ala dj la senang cakap rasa syok sebab diberi kepercayaan mengemudikan majlis ini. Walaupun gua tak la handsome sangat, kahaks (tergelak kecil), namun gua yakin, dan mengharapkan majlis kita akan berlangsung dengan lancar seperti lancarnya gerakan peristalsis yang membantu sistem penelanan makan kita.

Gua tak nak cakap banyak, so, boleh la bro-bro ngan sis-sis semua bolehla beratur panjang setat dari pokok ulam raja kat belakang tiang belakang dewan sana pastu ikut la giliran masing. Kala dapat dean list tu beratur la kat depan, hak belakang tu reti-reti la kan. WOI!, hak belakang tu diam sikit buleh? Ok, terima kasih. Hahahaha....betul la mak gua pesan, budak-budak zaman sekarang nak kena tengking baru senyap. Eh, ada lagi, err, yang kat belakang tu, tolong la senyap sikit, majlis tengah jalan ni haa...Haa, ok, diam pun..

Alright, apa? boleh start dah? OK, memeber gua dah bagi que ala-ala efek isyarat la lebih kurang. Beliau kata, dah boleh start. So, apa kata? moh la setat...OK, mula pada awak, naik, ambil sijil, pastu yang belakang ikut okes?..........................

--------------------------------------------------------------------------------------

p/s : apahal intonasi juruacara semua sama? keh keh keh...tak payah la nak rok sangat..gua-gua tapi foyos-foyos formal la sangat pakai tai kancing atas menyampoh gek..

7 comments:

tulis elok elok. elok dari gua tak lempang terus gua lempang. kang naya.