Sunday, September 11, 2011

jangan lupa Al-Quran punya cerita

bagus jugak mat sabu kasi pikiran pasal bukit kepong. semalam, (ahad) tv rtm kasi tayang. aku suka tengok bini bini polis polis yang ada. semua ayu ayu gadis kampung. bukan macam gadis sekarang. dan lagi satu bab yang bagus, tak sangka pula semua orang getar lutut. dan masing masing nak ubah kat buku teks. jadi yang lu orang sudah tua, sudah lama, macam aku, semua sudah kena tipu la? siapa salah?

yang bagus mat sabu juga, dia punya pendapat, semua orang getar getar lutut. tapi itu sejarah yang sikit punya hal. malaya punya cerita.

tapi apasal semua orang tak getar getar lutut bila baca buku teks sekolah, yang kita dulu ni ada zaman batu la, zaman ini la, zaman itu la. berzaman zaman. tapi dalam kitab Al-Quran tak ada cerita pun macam tu? apa cerita? asal lu orang tak getar getar lutut?

ke aku yang salah baca atau salah faham? kalu aku yang salah, lu orang mesti kasi mau betulkan aku. ini bab agama. aku tak mau kasi lencong. ke lu orang yang betul? salah?

jom pergi getar getar lutut.

sekarang aku makin benci politik!

AHAKS~

5 comments:

  1. siapa mau dengar suara bangang? tunggu mereka yang upaya sampai bila? yang salah kasi tau salah. yang betul kasi tau betul. memang buku teks banyak merapek. itu hakikat. semakin hari kita semakin hilang ilmuan, seniman dan sejarawan yang benar. para sasterawan hanya layak mendendang syair memuja raja dan pemerintah.

    ReplyDelete
  2. al quran ramai yg tak baca, diorang wat perhiasan je zaman ni bhaaiii

    ReplyDelete
  3. terangkan pada gua mana gua tak paham tak mengerti sahabat,

    ReplyDelete
  4. hahaha..aku selalu geleng kepala saja..

    ReplyDelete

tulis elok elok. elok dari gua tak lempang terus gua lempang. kang naya.