Monday, January 9, 2012

Surat Dari Kremlin VIII

bagasi telah kemas dipek. Grigorii memandang sepi pada Bogdan yang tak lama lagi akan pergi dari bilik palang besi. tak, bukan sedih tapi mengenangkan nasib. sebelum Bogdan, telah ada dua yang lain kesemua mereka sekadar bertukar tempat pada tilam peroi dibawah kamar bertingkat yang sudah dikira menjadi 'milik' Grigorii dalam bilik 911 itu.

"kau dah cek semuanya?,"tanya Grigorii buat buat prihatin

"kahkahkahkahkahkah. dah," jawab Bogdan selamba dog

Grigorii jadi malas nak bertanya lagi dengan perangai Bogdan yang dah serupa dog tersebut. barangkali Bogdan dah tak sabar meninggalkan Grigorii. "pergi la mampus," getus hati Grigorii sambil menyarung cutter Guillotine pada Cigar buatan tangan Vitoila Montecristo Laguito No. 3.

"kecak," Grigorii memotong sambil cutter Guillotine terus diletak pada sisi bantal yang berpeta Russia. jelas. peta pada bantalnya memang peta Russia.

derap kaki pengawal boroi separuh abad makin dekat dengan setangkai kunci bilik bernombor 911 pada gelang tangan. Grigorii berbaring. mata dipejam rapat. mancis dinyala,dicumbu. terus, mulut menyedut irama irama dan nyanyian karamah datang dari Cigar buatan tangan Vitoila Montecristo Laguito No. 3.

"Beth...."


KALAU BERANI SAMBUNG

6 comments:

tulis elok elok. elok dari gua tak lempang terus gua lempang. kang naya.